ВЫСОКОШИРОТНАЯ АРКТИЧЕСКАЯ ЭКСПЕДИЦИЯНЭС "Академик Федоров" (июль-сентябрь 2007 г.)http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/fedorov.html

"Мстислав Келдыш - http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/northpole.html

Промывка донных осадков. Николай Строганов (ВНИИОкеангеология).

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/northpole.html

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/northpole.html

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/northpole.html

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/northpole.html

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/northpole.html

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/northpole.html

Высадка дрейфующей станции СП-35

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/sp.html

Высадка дрейфующей станции СП-35

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/tiksi.html

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/tiksi.html

http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/tiksi.html

Источник акустической энергии для непрерывного сейсмического профилирования (<пушка>). Объем камеры 1 л Фото - Соколова С.Ю

Приемная антенна для непрерывного сейсмического профилирования (<сейсмическая коса>) Фото - Соколова С.Ю

Драга на борту НИС <Академик Николай Страхов> Фото - Мазаровича А.О

Буровое судно "Гломар Челленджер"

Monterey Bay Aquarium Research Institute - http://www.mbari.org/dmo/vessels.htm

ROV Ventana is a hydraulic vehicle that was built for MBARI in 1988 by International Submarine Engineering. The specifications for Ventana were developed by David Packard and the original core group of scientists and engineers at MBARI. The vehicle can dive to 1500m and includes a standard suite of instruments, cameras, data collection sensors, a high definition camera, and animal collection devices. Since 1988, ROV Ventana has completed over 2500 dives.

MBARI

MBARI

MBARI -The rocks from dive D176 (some of which are monsters!) are laid out in the lab to dry

MBARI -The ROV control room just before lunch during dive D178. From left to right: Marko is co-pilot controlling the manipulator to take a rock sample, Buzz is the ROV pilot driving the vehicle, Jenny is at the camera controls, and Sarah is at the video station. The monitors show views from the various cameras, sonar, GIS map, CTD sensors, vehicle controls and navigation

MBARY -Zephyr crew member Perry Shoemake paddles over to the Western Flyer. In his backpack is a hard drive with the 110 GB of multibeam data from Axial Volcano collected in an 18-hour AUV survey completed just three hours before the transfer. Now that’s coordination! The AUV (yellow) can be seen on the aft deck

Мазарович Александр Олегович 2007 г. Земля Франца-Иосифа. Фото Лаврушина В.Ю. Геологический институт РАН

Комплексная экспедиция на борту экспедиционного судна "Академик Федоров" (26 рейс) в сопровождении атомного ледокола "Россия" на северный полюс. В этой части рейса был произведен уникальный эксперимент - впервые в истории человек опустился на дно океана в точке северного полюса в глубоководном обитаемом аппарате. Мир-1 и Мир-2 - два аппарата, в каждом из которых было по 3 человека. На дне был установлен флаг России в честь этого великого события. За эти две недели был выполнен также небольшой объем научных исследований - океанографические и геологические станции, исследование льда, радиоактивности солнца, и т.д. В проливе Кембридж Земли Франца Иосифа произошла встреча "Академика Федорова" с судном "Академик Мстислав Келдыш". Большая часть экспедиции перешла на борт "Келдыша" и отправилась в Мурманск. Мы же продолжили работы, двигаясь в сторону Северной Земли - from http://www.evgengusev.narod.ru/fedorov/northpole.html.

Researchers
MBARI -mapping sea floor

Хостинг от uCoz